f

Wednesday, January 18, 2012

රෑපවාහිනියට යකෙක් ගහය්


සිහින පියාපත් කියන්නෙ විද්‍යා ප්‍රබන්ධ හෝ ෆැන්ටසි වර්ගයේ ටෙලි නාට්‍යයක් නෙමෙය්. රාත්‍රි කාලයෙ විකාශය වෙන තවත් මෙගා ටෙලි නාට්‍යයක්. මූලික කතාව ගැන අමුතුවෙන්  විස්තර කරන්න අවශ්‍ය නැත්තෙ හැම මෙගා එකකම තියෙන්නෙ එකම කතාව නිසා. කතාවකට වඩා පවුලක් අස්සෙ වෙන අගක් මැදක් මුලක් නැති සිදුවීම් මාලාවක එකතුවක්.

ඒත් එකපාරටම මේ කතාවෙ අපූරු සිදුවීමක් වෙනව. බෝතලේක හිර කරල හිටපු අවතාරයක් නිදහස් වෙලා කතාවෙ චරිත බය කරන්න පටන් ගන්නව. සාමාන්‍යයෙන් තාත්වික කතාවක් තුල සිදු නොවෙන දෙයක්. මේ කතාවෙ ප්‍රධාන චරිත වෙන්නෙ වෛද්‍යවරියක් සහ වෛද්‍ය වෘතියේම නියැලෙන ඇයගෙ සැමියා.

"විද්‍යාවට හසු වෙන්නෙ නැති කොච්චර දේවල් මේ ලෝකෙ තියෙනවද".හොල්මන දකින වෛද්‍යවරයා තමන්ටම කියා ගන්න ගමන් කට්ටඬියෙක් හොයාගෙන යනව. තමන්ගෙ බිරිඳටත් විද්‍යාවේ නොහැකියාව ගැන කිහිප වාරයක් දේශනා කරනව.

බෝතලේ ඇතු‍ලෙ හිර වෙලා ඉඳල එලියට පැන්නෙ හොල්මනක් විතරක් නෙමෙය්,  සමාජ යථාර්තයක්. 

අපේ රටේ භෞතික විද්‍යාඥයො පෝයට සිල් අරන් රූපවාහිනී වලට ඇවිත් බන කියනව. ෆොටෝශොප් කරල හදපු බූත ඡා‍යාරූප පෙන්නනව. කිර්ලියන් කැමරා වලට බූතයො පේනව කියනව. සමහර භෞතික විද්‍යාඥයො දෙවි වරුන්ගෙ උදව්වෙන් පරීක්ශන පවත්වනව.

මනෝ උපදේශකවරුන්ට ආගම ගාවගන්නෙ නැතුව උපදෙස් දෙන්න අමාරු වෙනව. ම‍නෝවෛද්‍යවරු මෝහනයෙන් පෙර ආත්මය කියවනව. රූපවාහිනී නාලිකා කනප්පුවෙන් හොරු අල්ලනව.

නෙත් ‍එෆ් එම් පැත්තකට වෙලා ඉන්දන් කට්ටඬින්ට කින්ඩිය දානව, විශ්වාස පද්ධති වලට 'මිත්‍යා විශ්වාස' ලේබලේ ගහනව. එහෙම කියන ඒ උන්දලම වෙන ආගමක් ප්‍රමෝට් කරනව, ඒක රකින්න පෙනී හිටින ආගමික පොලිසියක් වෙනව.

විද්‍යාවෙන් දැනට හොයාගෙන නැති දේ ඕන තරම් දේ තියෙන්න පුලුවන් කියන කාරනාව අපේ අය දෙවරක් නොහිතා ඕනෑම සුරංගනා කතාවක් සියයට සියයක් විශ්වාස කරන්න හේතුවක් කරගෙන. ලෝකයෙ වෙනත් රටවල් වලින් බහු බූත වලින් ඈත් වෙලා තමන්ව හොයා ගෙන යනකොට අපි අපෙන් ඈත් වෙලා තරු වලින් අනාගතේ අහනව, අපි අත්දකින්නෙ නැති දේවල් ගැන විශ්වාසෙ තියාගෙන හීන ලෝකෙක ජීවත් වෙනව.

මෙගා නියෝජනය කරන්නෙ ඔය සංස්කෘතිය. මෙගා කාරයො හොන්දට දන්නව තමන්ගෙ ප්‍රේක්ශකයො වෙන්නෙ කව්ද කියල. රස්සාවෙන් පස්සෙ ගෙදර ඇවිත් රූපවාහිනය ඉස්සරහ වැටෙන මිනිස්සුන්ටය්, බත් හැලියෙන් එහාට ජීවිතයක් නැති කාන්තාවොන්ටය් ආතල් දෙන එක තමය් මෙගා වල රාජකාරිය. හැම මෙගා එකක්ම සුපිරි ජීවිත ගත කරන චරිත වටා ගෙතෙන්නෙ ඒ හින්දය්, මොකද මෙගා ප්‍රේක්ශකයගෙ හීන හැදිල තියෙන්නෙ ඒවයින්.

ඒ විදියටම අපේ අයගෙ "විද්‍යාවට වඩා අපි ඉදිරියෙන්" මානසිකත්වයත් මෙගා වලට රිංග ගෙන. කතාවට කිසිම ගැලපීමක් නැති හොල්මනක් දාල වෛද්‍ය චරිතයක් විද්‍යාව නියෝජනය කරන්නෙකු හැටියට පෙන්නුම් කරල, ඒ චරිතෙන්ම විද්‍යාව පහත් කරවන එකෙන් මෙගා කාරය බලාපොරොත්තු වෙන්නෙ තමන්ගෙ ප්‍රේක්ශකයගෙ හිත දිනා ගන්න. මෙගා කාරය දන්නව ලංකාවෙ මිනිස්සු තමන්ගෙ අසූචි උනත් සුද්දගෙ දියමන්ති වලට වඩා හොඳය් කියල හිතා ගෙන ස්වයං වින්දනය කරන්න කැමති බව.

තවත් නාලිකාවක විකාශය වෙන මෙගා නාට්‍යයක ඉන්න මැර චරිතයක් යහපත් මිනිහෙක් වෙනව. මිනිහ යහපත් වෙන්නෙ සුදු ඇඳල, පන්සල් ගිහින් මල් පූජ කරන්න, භාවනා කරන්න පටන් අරන්. හොඳ මිනිහෙක් වීම කියන්නෙ සුදු ඇඳීම, ඒත් නැත්නම් ආගමීකරනය වීම කියල අපේ මිනිස්සු දරන හිස් මතය මේ නාට්‍යයෙන් හොඳට නිරූපනය වෙනව.

මෙගා වල ඔහොම වෙද්දි සිරස ටීවී ගලක් අරන් රට වටේ යනව. චීත්ත රෙද්දක් ඇඳ ගත්තු වයසක කාන්තාවක් ඇවිල්ල ගලට හූනියමක් කරනව කැමරාව ඉස්සරහම. ඔහොම අයට තමය් අද අපේ රටේ දේශපාලන බලය තියෙන්නෙ.

ඔහොම අයට ඇම දාගන්න තමය් මොන දේශපාලකයත් හදන්නෙ, සජිත් වගේ. ආගමික මධ්‍යස්ථාන වලට සල්ල බෙදමින්, කුරානෙ, බයිබලයෙ, ත්‍රිපිටකයෙ වාක්‍යය කියවමින්, ආගම දේශපාලනය ඔක්කොම පටලවගෙන සජිත් හදන්නෙ ජන මනස හඳුන ගත් නායකයෙක් වෙන්න.

තව දේශපාලකයො පිරිසක් ප්‍රශ්න දෙවියන්ට බාර කරනව, කෝවිල් ගානෙ ගිහින් පොල් ගගහ කන්නලව් කරනව.දැන් දැන් රනිලුත් ඔය මානසිකත්වය ගැන  ඉගෙන ගන්නව. සිරිකොතේ බුදු පිලිමෙට වැදිච්ච ගල ගැන රනිල් කිඹුල් කඳුලු හෙලන්නෙ බෞද්ධයගෙ හැඟීම් කතා කරල ඡන්ද ටිකක් හොයා ගන්න.

සිරසත් තමන්ගෙ සජිත් ප්‍රොපගැන්ඩාවට ඔය උපක්‍රමය හොඳට පාවිච්චි කරනව. අහවල් නායකයට පූජ්‍ය පක්ශය කැමති නැතැය් කියල සිරස විශේශ ප්‍රවෘත්ති දානව. ඕකට කෙන්ති ගන්න රනිල් ජනමාධ්‍යය‍ට නීති ගේන්න හදනව.සිරස තමන්ගෙ ප්‍රොපගැන්ඩාවට "නිදහස් මාධ්‍ය භාවිතය" ලේබලේ ගහගෙන වෙනත් දේශපාලන පොරවල් ලව්ව රනිල්ගෙ නීති වලට"බටහිර අධිරාජ්‍යවාදී කුමන්ත්‍රන" ලේබලේ ගහනව.

ඒ ලේබලේ වැදෙන ඕනෙම දෙයක් මිනිස්සුන්ගෙන් ප්‍රතික්ශේප වෙන බව සිරස දන්නව. සිරස දේශපාලකයොන්ව කටුස්සන්ට, කොටලුවන්ට, සෝරෝට අන්දනව, අඬන අලින්ගෙ කාටූන් දාල බයිට් කරන්න හදනව. ඔය අද අපේ රටේ ජනමාධ්‍ය පත්වෙලා තියෙන තත්වය.

අපේ ටෙලිනාට්‍ය කලාවෙ ඉන්දන් ප්‍රවෘත්ති වෙනකන්ම ප්‍රමිතිය බාල වෙලා. රූපවාහිනිය, දේශපාලකය, මහාචාර්යවරු  මිනිස්සුන්ගෙ බහු භූත වලට අනුව හැඩ ගැහිල. ඒ බහු භූත පාවිච්චි කරේ නැත්තන් තමන්ගෙ සාක්කු පිරෙන්නෙ නැති බව මේ හැමෝම දන්නව. රූපවාහිනියෙ ඉන්දන් ප්‍රේකශකය දක්වා හැම එකාටම යක්කු ගහල.




Friday, January 13, 2012

වෙජිටේරියන් අන්තවාදියෝ



අපේ රටේ ගොඩක් මතවාද පතුරවන්න හදන්නෙ බුද්ධියට කතා කිරීමෙන් නෙමෙය්, යුධමය විදියට. ‍විරුද්ධ මත දරන මිනිස්සුන්ට තර්ජනය කරමින්, කුනුහර්පෙන් බනිමින්, බලහත්කාරකම් කරමින්. අපේ රටේ ඔය විදියට ගෙනියන්න හදන තවත් මතයක් තමය් නිර්මාංශිකත්වය.

"මස් කෑම වැරදිය්, ඒ නිසා නිර්මාංශී වන්න"

අපේ රටේ මධ්‍යම පන්තියේ අයගේ මතවාද කුට්ටි පිටින් අන්තර්ජාලයට එද්දි රටේ බුද්ධිමත් යැය් සම්මත අය රූපවාහිනියට ඇවිත් අතේ කොල ටිකක් තියාගෙන බැරෑරුම් විදියට ඒ ටිකම කියනව. මිනිස්සුත් කට ඇරන් බලන් ඉන්නව.

අද නිර්මාංශිකත්වය කියන මාතෘකාවට වෙලා තියෙන්නෙ ඔය දේමය්. තමුන්ගෙ පාඩුවෙ නිර්මාංශික ආහාර ගන්න මිනිස්සු ලංකාවෙ ඕන තරම් ඉන්නව. තව පිරිසක් හැමතිස්සෙම අනුන්ට වද දිදී නිර්මාංශිකත්වය ගැන දේශනා පවත්වන්න යනව.

එක කඳවුරක් අන්තර්ජාලයේ සත්තු මරන දර්ශන ඡායාරූප දාල, මස් කන මිනිස්සුන්ට 'කාලකන්නි' නැත්තන් 'පව්කාරය' ලේබලේ ගහල, කුනුහර්පෙන් බැනල මිනිස්සුන්ව නිර්මාංශික කරන්න හදනව.

බොහෝ වෙලාවට ඔහොම කරන්නෙ මිනිස්සුන්ව නිර්මාංශ කිරීමේ අරමුනටත් වඩා, මස් නොකන නිසා තමන් සුදනෙක් කියල ලෝකෙට කෑගහල කියල පොඩි මානසික වින්දනයක් ලබන්න.

අනික් කඳවුරේ අයත් කුනුහර්පෙන් ප්‍රතිචාර දක්වමින් මස් කන එක හොඳය් කියන්න හදනව. ඒ අතරෙ එක එක්කෙනාගෙ ආගම් වලට, ආගමික නායකයන්ට බැන ගන්නව. කිසිම හරයක් නැතුව කතාව ඉවර වෙනව. මම පැත්තකට වෙලා කඳවුරු දෙක දිහාම හිනා වෙමින් හැබැය් අප්පිරියාවෙන් බලන් ඉන්නව.

ඔය අපේ රටේ අන්තර්ජාලයෙ නිර්මාංශිකත්වය ගැන සංවාද කියන වචන‍යටත් අපහස කරමින් සංවාද කරන හැටි. රූපවාහිනියෙ කෙරෙන්නෙත් නමට විතරක් සංවාද. TNL රූපවාහිනයෙ කාලෙන් කාලෙට නිර්මාංශිකත්වය ගැන වැඩසටහන් කරනව. හැබැය් ලංකාවෙ බහුතරයක් වැඩසටහන් වල වගේ එතනත් කරන්නෙ එක මතයක් දරන පිරිස් ටිකක් ගෙනල්ල ඒ මතය ප්‍රමෝට් කර ගන්න හදන එක මිසක් විරුද්ධ මත වලටත් තැන දීල සංවාදයක් ඇති කරන්න හදන එක නෙමෙය්.


විවිධ ආගම් නියෝජනය කරන පූජකයන් සහ නිර්මාංශික වෛද්‍යවරු ගෙනල්ල විරුද්ධ මත නොමැතිව කරන මේ වැඩසටහන් වලින් කෙරෙන්නෙ ප්‍රේක්ශකයන්ගෙ මොල හේදීමක් පමනය්. ඒ වගේම PETA වගේ සංවිධාන තමන්ගේ ප්‍රොපගැන්ඩාවට යොදාගන්නා සත්ව ගාතන වීඩියෝ පට පෙන්නල කරන්න හදන්නෙ මිනිස්සුන්ගෙ හැඟීම් වලට කතා කිරීමක් මිස බුද්ධියට කතා කිරීමක් නෙමෙය්.

වෙන රටවල් වල නිර්මාංශිකත්වය ගැන, සත්ව නිශ්පාදන වලින් වැලකී සිටීම ගැන කතා බහක් ඇති වෙද්දි අපේ රටේ වෙන්නෙ ‍තනි මතයක් රජ කරවන්නට හැදීම. විදේශිකයො තමන්ගෙ නිර්මාංශිකත්වයට ආගම ඈඳගන්නෙ නැහැ. නමුත් අපේ රටේ මේ දෙක එකිනෙකට බැඳිල තියෙන්නෙ.

යම් පුද්ගලයෙක් තමන්ගෙ ආගමික ඉගැන්වීම් නිසා නිර්මාංශ වුනාට ප්‍රශ්නයක් නැහැ. නමුත් ඔබ ඔබේ ආගමික විශ්වාසයක් නිසා තව කෙනෙක්ව නිර්මාංශික කරවන්න හදනවනම් ඒක අසාර්ථකය්. මොකද ආගමික ඉගැන්වීම් කියන්නෙ විශ්වාස ගොන්නක් පමනක් නිසා. යම් කිසි පුද්ගලයෙක් ඔබේ ආගමික ඉගැන්වීම් විශ්වාස කරන්නෙ නැත්නම් එතනදි ඔබේ තර්ක සියල්ල බිඳ වැටෙනව.

අපේ රටේ ආගමික විශ්වාස නිසා නිර්මාංශ වුනු විශාල ප්‍රමානයක් ඉන්නව. සමහරු ගව ගාතනය නවත්වන්න රජයට බල කරනව, සමහරු මස් පරිභෝජනය තහනම් කරවන්න හදනව. එය තනිකර ආගමික බලහත්කාරකමක්. තමන්ගෙ ආගමික විශ්වාස අනුන්ට බලෙන් පැටවීමක්. ආගමික නොවන හේතුවකට උනත් මිනිස්සුන්ගෙ ආහාර පරි‍භෝජනයට වැට බැඳීම සාධාරන නැහැ. හරකුන්ට නිදහස දීමට මිනිස්සුන්ගේ නිදහස නැති කරන්නට හැදීම විහිලුවක්. නිර්මාංශ වීම හෝ නොවීම තීරනය කිරීමට පුද්ගලයෙක්ට අය්තියක් තිබිය යුතුය්.

තවත් පිරිසක් ඉන්නව සදාචාරාත්මක හේතු මත මස් නොකන. තවත් ජීවියෙකු තමන්ගේ ආහාරය වෙනුවෙන් පාවිච්චි කිරීම ඔවුන්ට අනුව සදාචාරයට පටහැනිය්. තමන් ඒ විශ්වාසය කරපින්නා‍ ගෙන හිටියට කමක් නැහැ. නමුත් අනුන්ට ඒ විශ්වාසය ඔබන්න එනකොට ඔවුන් අමතක කරන කාරනය තමය් සදාචාරය කියන්නෙ මිනිස්සු විසින්ම හදාගත්ත, පුද්ගලයගෙන් පුද්ගලයට වෙනස් වන නීති ටිකක් කියන එක.
 
Morality, එහෙමත් නැති නම් සදාචාරය, සරලව කිව්වොත් 'හරි' සහ 'වැරැදි' කියල අපි විශ්වාස කරන දේඇති වුනේ කොහොමද කියල විවිධ පුද්ගලයො විවිධ මත ඉදිරිපත් කරනව. පරිනාමනය සමඟ බැඳුනු Selfish Gene න්‍යායට අනුව සත්ව කොට්ඨාශයන් ආත්මාර්ථකාමීව තම පැවැත්ම තහවුරු කර ගන්න උත්සහ කරනව. ආදරය, කරුනාව, වගේ හැඟීම් අපිට මිනිස්සු හැටියට අපේ පැවැත්ම තහවුරු කරගන්න උදව් වෙනව. මිනිස්සු එකිනෙකාට ආදරය නොකලානම් අපි එකිනෙකාව මරාගෙන වඳ වෙලා යන්න පුලුවන්. අම්ම කෙනෙක් ලමයින්ට ආ‍දරේ නොකරනවනම් ඔවුන් අනතුරට ලක් වෙන්න පුලුවන්. ඒක මනුස්සයන් හැටියට අපේ වර්ගයා ඉදිරියට පවත්වගෙන යාමට වෙන බාධාවක්. මේ නිසා හැඟීම් නිර්මානය කරල පරිසරය අපේ වර්ගය ආරක්ශා කර ගැනීමට අපිව පොලඹවනව.

ඔය විදියට මානවයො ඔවුන්ගෙ පැවැත්මට උදව් වෙන දේ අපි 'හරි' දේ කියලත්, පැවැත්මට බාධා කරන දේ 'වැරදි' කියලත් සම්මත කරගත්ත.

නමුත් වර්තමානයට එද්දි සදාචාරය කියන සංකල්පය තවත් සංකීර්න වෙනව. අපි හරි වැරැද්ද තනිවම තීරනය කරනවට වඩා ආගම, දේශපාලනය, සංස්කරෘතිය, නීතිය වැනි රාමු වලට උවමනා විදියට තීරනය කරන්න පටන් අරන්. නමුත්, මිනි මැරීම වැරදිය්, හොරකන් කිරීම වැරදිය් කියන විශ්වාස කිහිපයක් හැරුනම අනිත් සියලු සදාචාරාත්මක නීති පුද්ගලයගෙන් පුද්ගලයට, රටින් රටට වෙනස් වෙනව. එක රටක ප්‍රසිද්ධියේ සිප ගැනීම වැරැද්දක් හැටියට දකිනව, තව රටක ඒක සාමාන්‍ය දෙයක්. එක රටක පූසො සුරතලයට ඇති කරන කොට තවත් රටක පූසො නතර වෙන්නෙ කෑම පිඟානෙ.

සතෙක්ගෙ මල කුනක් දකින කොට වඩා මැරුනු මිනිහෙක් දකින කොට අපිට වැඩියෙන් හැඟීම් ඇති වෙන්නෙ අපේ හිත් ඇතුලෙ අපේ වර්ගයාට තියෙන බැඳීම වැඩි නිසා. මැරෙන්න යන සතෙක් හෝ මනුස්සයෙක් බේර ගන්න එක අවස්ථාවක් හම්බුනොත් අපි බේර ගන්නෙ මනුස්සයව. ඒ බැඳීම නිසා අපි එක එකාව මරන් කෑවෙ නැති උනාට අනිත් ජීවීන්ව මරන් කනව, මරන් කන්න සිද්ධ වෙලා තියෙනව.

හරක්ට, කුකුලොන්ට විතරක් නෙමෙය් ගස් වැල් වලට පවා පන තියෙනව. නමුත් අපි ගස් වැල් පරිභෝජනය කරන එක වැරැද්දක් විදියට දකින්නෙ නැත්තෙ ගස් වැල් කෑගහන්නෙ නැති නිසා, මරන කොට දුවන්න හදන්නෙ නැති නිසා. නිර්මාංශිකයකුට උනත් අන්තිමේදි මූන දෙන්න වෙන යථාර්තය ඕකය්, ජීවිතයක් හැදෙන්නෙ තව ජීවිතයක් නසල.

හරි වැරැද්ද කියන දේ පුද්ගලයගෙන් පුද්ගලයට වෙනස් වෙන නිසා තමන් වැරදිය් කියල හිතන දේ කරන මිනිස්සුන්ට 'කාලකන්නි' ලේබලේ ගහන එක සාධාරන නැහැ, විශේශයෙන්ම ඒ පුද්ගලය කරන ක්‍රියාවෙන් මනුස්ස සමාජයට අවැඩක් නැත්තන්.

සමහරු ඔය වෙලාවට අහනව එතකොට මිනිස්සු මරන එකත් සාපේක්ශ විශ්වාසයක් කියල අපි නිකන් ඉන්න ඕනද කියල. නැහැ, මොකද මිනිස්සු මරන පුද්ගලයෙක්ගෙන් ඔබට හානියක් වෙන්න පුලුවන්. අපි මිනිස්සු එකනෙකා මරාගන්න සමාජයක හිටියනම් ඒ සමාජය කඩන් වැටෙනව. අපිට කොය් වෙලාවෙත් මර බියෙන් ජීවත් වෙන්න සිද්ධ වෙනව. නමුත් සත්තුන්ව ආහාරයට ගන්න පුද්ගලයෙක්ගෙන් ඔබටවත් වෙන කාටවත් කරදරයක් නැහැ. ඒ නිසා මස් කෑව කියල මිනිහෙක් නරක පුද්ගලයෙක් වෙන්නෙවත්, මස් නොකෑව කියල මිනිහෙක් සුදනෙක් වෙන්නෙවත් නැහැ.

සදාචාරාත්මක හේතු ගැන වද නොවී සෞඛ්‍යමය හේතු සහ පාරිසරික හේතු වලට පමනක් නිර්මාංශික වෙන පුද්ගලයො පිරිසකුත් ඉන්නව. නමුත් ඔවුන්ගෙනුත් නිර්මාංශිකත්වය පැතිරවීම තම අරමුනු කරගත්ත පිරිස් ඉන්නව වගේම ඔවුන් උවමනාවෙන්ම නිර්මාංශ වීමේ ‍අහිතකර සෞඛ්‍ය බලපෑම් අමතක කරල හිතකර බලපෑම් ගැන පමනක් කතා කරනව. නිර්මාංශ වීම නිසා ඇතිවිය හැකි B12 ඌනතාවය වගේ කරුනු මග හරිනව. අනවශ්‍ය ලෙස මස් පරිභෝජනයෙන් රෝගා බාධ ඇති වෙන්න පුලුවන් වගේම තනිකර මස් ප්‍රතික්ශේප කිරීමෙන් සමහරකට පෝශන ඌනතා තත්ව ඇති වෙන්න පුලුවන් බව ඔවුන් සඳහන් කරන්නෙ නැහැ. මේ නිසා විය යුත්තෙ කරුනු හැකි තරම් සමබර කොට ඉදිරිපත් කිරීමය්.

ඒ වගේම ජීවිතය පවත්වාගෙන යන්න එලවලු හොඳටම ඇති නිසා නිර්මාංශ වෙන්න කියල කියන ඈයො තවත් දෙයක් අමතක කරනව. මිනිස්සු කරන දේවල් වලින් බහුතරයක් ජීවිතය පවත්වගෙන යාමට අවශ්‍ය දේ නෙමෙය්. අන්තර්ජාලය භාවිතය, පොත් කියවීම, රූපවාහිනී නැරඹීමේ ඉන්දන් උදේට මූන හේදීම දක්වා අපිට ජීවිතය පවත්වා ගෙන යන්න අවශ්‍ය දේ නෙමෙය්. එහෙනම් කැලේකට වැදිල, දවසකට වතුර උගුරක් බීල, ඇට වර්ග ටිකක් කාල ජීවිත් වෙන එකය් තියෙන්නෙ. නමුත් මිනිස්සු කැමති සතුටින් ජීවත් වෙන්න, ඒ සතුටෙන් තවත් මනුස්සයෙක්ට කරදරයක් නැත්නම් ඔවුන්ට එයට ඉඩ තිබිය යුතුය්. ඒ නිසා මිනිස්සුන්ට මස් වලට තියෙන කැමැත්ත යටපත් කරගැනීමට බල කිරීමට එය සාධාරන නැහැ.

විය යුත්තෙ නිර්මාංශිකත්වය ගැන සාධාරන සංවාදයක් ඇති කිරීම මිසක් නිර්මාංශිකයන් පොරවල් විදියට පෙනී සිටින්න උත්සහ කිරීම නෙමෙය්. මොකද ඒක මහ පොර වැඩක් නෙමෙය්. ඕනම පාදඩයෙක්ට මස් නොකා ඉන්න පුලුවන්. හිට්ලරුත් නිර්මාංශිකයෙක් කියල සමහර මූලාශ්‍ර වල සඳහන් වෙනව. ඒ නිසා අනුන්ගෙ පිඟාන දිහා බලල චරිත සහතික දෙන්න හදන්න එපා.

ඔබ කැමති නම් මස් නොකා ඉන්න, නැත්නම් ඒ ගැන බුද්ධිමත් සංවාදයක යෙදෙන්න, නමුත් ඔබේ මත බලෙන් අනුන්ගෙ කරේ පටවන්න යන්න එපා. ඒ වගේම මස් කන අයත් නිර්මාංශිකයන්ගේ තීරනයට ගරු කරන්න, ඔවුන්ව අමුතු පුද්ගලයො හැටියට හංවඩු ගහන්න එපා.  ඒ වගේම ඔබ මස් කන්න අකමැතිනම් එය පෞද්ගලික තීරනයක් කරගන්න. එය රටේ නීතියක් වෙන්න ඕන කියල හිතන ඔබ කරන්න හදන්නෙ මිනිස්සුන්ගෙ කටවල් වලට දම්වැල් දාල, සත්තු ‍දම්වැල් වලින් නිදහස් කරන්න.

මට මස් කෑම දිරිමත් කරන්න කිසිම උවමනාවක් නැහැ, නිර්මාංශිකත්වය දිරිමත් කිරීමට රුදාවකුත් නැහැ. මම දිරිමත් කරන්නෙ එකම එක දෙයය්. "කන්න, අනුන්ට කන්න ඉඩ දෙන්න".